Tweemaal dezelfde achternaam: dan loopt alles in het honderd bij de post

27 januari 2023 | 18u10 | Gepost door christian.henn…
Dorothy Vandeweyer uit Landen

Dorothy Vandeweyer (45j) is afkomstig van Landen, maar ze zocht een eigen woonplaats  en vond die aan de Kalsbergstraat, in Landen uiteraard. Probleem is dat ze het huis kocht van iemand met dezelfde familienaam die nu naar Sint-Truiden verhuisd is. Dit gebeurde einde vorig jaar en vanaf toen liep alles in het honderd bij bpost.

“De vorige eigenares van het huis A. Vandeweyer  had toevallig exact dezelfde familienaam als ik. Aanvankelijk vond ik het best wel grappig dat we dezelfde naam hadden. Nu helaas niet meer”, vertelt Dorothy die een alleenstaande moeder is met twee tieners.

Plots ontving Dorothy geen post meer, ook geen pakjes. “Het was mij niet meteen opgevallen tijdens de feestdagen, maar begin januari kreeg ik een bericht van de vorige eigenares dat al mijn pakjes en post bij haar terechtkwamen. We zijn al een aantal keer naar het postkantoor gegaan, maar de meest uiteenlopende excuses werden daar uitgevonden.”

De dame uit Sint-Truiden, maakte bij haar verhuis gebruik van de verhuisdienst van bpost, waarbij alles naar haar nieuw adres gestuurd werd. Gelukkig hebben beide vrouwen een goede verstandhouding en brengt A. Vandeweyer Dorothy regelmatig op de hoogte van de verkeerd geleverde post. Maar het is toch wel redelijk ver om telkens de post te gaan ophalen in Sint-Truiden. “De problemen kwam dus wel degelijk van ons beider familienamen, maar is het dan zo moeilijk naar de voornaam te kijken”, vraagt Dorothy zich af.

Pakjes

Ook met pakjes liep het verkeerd. “Ik kreeg een dag een bericht dat mijn pakje, omdat ik niet thuis was,  in het postkantoor lag. Dat was vreemd was ik was die dag gewoon thuis. Toen ik in de post aankwam kreeg ik de melding dat ze het weer naar de afzender hadden gestuurd aangezien ik ‘niet meer op het opgegeven adres’ woonde. Dit gebeurde ook met andere pakjes. Ik kon zelf mijn plan trekken met die pakjes, want bij bpost bewoog er niets. Zo ben ik ook wel enkele bestellingen kwijtgeraakt. Wij werden bij de post gewoon van het kastje naar de muur gestuurd.”

“Intussen laat ik pakjes leveren in een afhaalpunt, maar dat is uiteindelijk toch niet echt de bedoeling als ik iets online bestel en er bij staat 'gratis thuislevering door bpost' . Maar er zou een oplossing komen. Volgens de laatste mail van bpost zou vanaf maandag hun systeem eindelijk aangepast zijn en er niets meer fout mogen gaan. Waarom ze ons dan vorige week donderdag op het kantoor nog zeiden dat alles in orde was, is wel de vraag”, besluit Dorothy.

Lees meer over