Diest lanceert evenementenloket

Evenementenloket Diest
Als je een evenement wil organiseren, kan je vanaf nu terecht bij een gloednieuwe dienst in stad Diest: Het evenementenloket. Zij helpen je verder om een vergunning te krijgen voor je evenement.

Organiseer je een wandeltocht, een afhaaleetdag of iets helemaal anders? Vanaf nu kan je voor al je vragen rond de organisatie van je evenement contact opnemen met ons nieuw evenementenloket.

Schepen van Cultuur Geert Cluckers (DDS): “We staan allemaal te popelen om ons sociale leven weer in handen te nemen. Via dit centrale evenementenloket worden alle aanvragen op een snelle en professionele manier verwerkt en bruist Diest weer als voorheen. Wij zijn er alvast klaar voor.”

Het evenementenloket wordt het unieke aanspreekpunt voor iedereen die een evenement in Diest wil organiseren. Zij helpen je verder om een vergunning te krijgen voor je evenement.

"Het evenementenloket is de basis voor een efficiënt en veilig evenementenbeleid waar we de volgende jaren blijven op inzetten. Een logisch gevolg van deze aanpak is dat het evenementenloket een kenniscentrum zal worden zodat we met een kwalitatief en geïntegreerd evenementenbeleid onze stad nog meer kunnen laten bloeien en op de kaart zetten”, zegt Dave Van den Broeck, beleidscoördinator Cultuur en Vrije tijd.

Praktisch
Door corona moet elke activiteit op voorhand worden aangevraagd. Dat kan voortaan via het evenementenloket op de website. Het is ook nog steeds nodig om je evenement te laten scannen door het Covid Event Risk Model. Heb je vragen over wat kan en niet kan met de geldende coronamaatregelen? Op www.diest.be/evenementenloket vind je de laatste update.
Ook de administratieve opvolging van de zaalverhuur van het cultuurcentrum (Den Amer, Begijnhof, Lakenhalle), de sportzalen (De Prins, Warande, Vleugt) en de citadel gebeurt door het evenementenloket.

Lees meer over