Na een verbouwing van acht maanden is het recyclagepark in Kortenaken weer open.
Het nieuwe park werd dinsdag officieel geopend en de eerste bezoeker kreeg een geschenkmand. “Inwoners uit de gemeenten Kortenaken, Geetbets en Bekkevoort gaan het meeste gebruik maken van het vernieuwde recyclagepark. Vanaf de opening betaal je er per afvalsoort een apart tarief en je betaalt per gewicht, wat zorgt voor een eerlijkere afvalfactuur”, luidt het.
De drie lokale besturen stappen, op termijn, in het masterplan recyclageparken van EcoWerf. Daarmee wil de intercommunale er op middellange termijn voor zorgen dat alle inwoners in het werkingsgebied op elk recyclagepark terechtkunnen. “Het streefdoel is dat alle inwoners op minder dan 15 minuten van een recyclagepark wonen. In alle DifTar-recyclageparken gelden uniforme tarieven en openingsuren. Door het masterplan kunnen parken moderner en beter uitgerust ingericht worden”, luidt het.
Lees verder onder de foto.