Waarom vaccineren nodig is

28 februari 2021 | 10u15 | Gepost door rik.poulman@te…
huisartsen Glabbeek
Met de gemeentelijke vaccinatiecampagne “Laat jij je vaccineren of twijfel je nog?” doet Glabbeek, samen met de 8 huisartsen een oproep naar haar inwoners om zich zoveel mogelijk te vaccineren. Het ligt in de bedoeling die campagne naar andere gemeenten door te trekken.

De gemeentelijke vaccinatiecampagne bestaat uit een folder die in elke brievenbus van Glabbeek zal vallen, een affichecampagne en een onlinecampagne op sociale media. Naast het doktersadvies staat er in de folder ook duidelijke informatie over hoe iedereen zal opgeroepen worden, hoe het vaccinatiecentrum van de regio Tienen werkt en hoe mindervalide en oudere inwoners zonder vervoer gebruik kunnen maken van het gratis vervoer naar het vaccinatiecentrum in Tienen.

De huisartsen zijn in de campagnefolder ook formeel dat alle beschikbare vaccins een uitstekende bescherming tegen een ernstig verloop van de ziekte geven en zeggen eerlijk dat bijwerkingen mogelijk zijn, maar steeds tijdelijk en van korte duur zijn. “Met dit doktersadvies aan alle inwoners van Glabbeek willen we de vele cowboyverhalen over vaccins tegengaan en onze inwoners via hun vertrouwde huisartsen overtuigen dat zich laten vaccineren niet alleen veilig is, maar tegelijk maatschappelijk enorm belangrijk is”, zegt burgemeester Reekmans. “Het idee ontstond tijdens een overleg tussen de directie van het ziekenhuis van Tienen, de huisartsenkring en de gemeente Glabbeek.”

Reekmans: “Glabbeek bijt nu als pilootgemeente met deze campagne de spits af in onze regio. Het opzet is om deze campagne door te trekken naar de andere gemeenten van de eerstelijnszone ELZOH. Doordat ik toch wel professioneel enige marketingkennis heb, bood ik gratis mijn diensten aan de eerstelijnszone aan om deze campagne uit te werken voor onze regio. Alle huisartsen van Glabbeek waren onmiddellijk enorm enthousiast, waardoor we de campagne al binnen enkele dagen van start kunnen laten gaan. Met de campagne zetten we in op zowel direct marketing via een huis-aan-huisfolder, een affichecampagne en online marketing om alle inwoners van jong tot oud maximaal te kunnen bereiken.”

Lees meer over