Nog veel werk aan de winkel in Tienen om sluikstorters gezond verstand bij te brengen

Tienen
Afbeelding

Begin juni lanceerde de stad Tienen een sensibiliseringscampagne rond netheid in de stad. Met de Week Van De Handhaving, die loopt van 4 tot 10 oktober, wordt dezcampagne afgerond. Al betekent dit niet het einde van initiatieven om de netheid in Tienen te verbeteren. “Het is onwaarschijnlijk hoe sommigen met afval omgaan.”

Sensibilisering is één van de pijlers waar het netheidsbeleid van de stad op gestoeld is. In dat kader lanceerde de stad begin juni een sensibiliseringscampagne met de focus op vier pijnpunten: sigarettenpeuken, sluikstort, hondenpoep en misbruikte vuilbakken.

“Tijdens de campagne merkten we een verbetering op aan de misbruikte vuilbakken en de hotspots voor sluikafval”, licht schepen van duurzaamheid Paul De Cort toe. “Omdat het belangrijk is niet enkel in te zetten op sensibilisering, nemen we van 4 tot 10 oktober ook deel aan de Week Van De Handhaving.”

Tijdens die week verhogen de stad, de lokale politie, de gemeenschapswachten en de GAS vaststellers de controles op sluikstort en zwerfafval. Volgens de beleidsmakers zal de pakkans van overtreders in de toekomst alleen maar groter worden.