De burgemeester van Diest Geert Cluckers (DDS) hielp gisteravond bij het blussen van een brand in een tuinhuis in de Parelsbergstraat in deelgemeente Webbekom.
“Ik woon daar in de buurt en toen ik van de brand hoorde ben ik naar daar gelopen. Samen met de politie probeerden we, in afwachting van de aankomst van de brandweer, het vuur al te blussen”, vertelt Cluckers. De brandweer was ter plaatse om 20.34 uur en had het vuur al om 20.42 uur onder controle. De oorzaak zou eventueel te zoeken kunnen zijn in het laten insteken van een stekker in het stopcontact maar daarover bestaat voorlopig geen uitsluitsel.