Carnaval gestart met verbranden vier meter hoge pop in Diest

Door: Dirk Desmet
Diest
Afbeelding

In Diest organiseerde carnavalsvereniging Gilde van Tielebuis gisteren de traditionele popverbranding op de Grote Markt. De carnavalisten kregen van burgemeester Geert Cluckers (DDS) ook de sleutels van de stad voor 24 uur overhandigd. 


Prins Albert I kreeg de eer om de 4 meter hoge pop aan te steken onder het toeziend oog van enkele honderden enthousiaste toeschouwers. Met de popverbranding nemen de carnavalisten afscheid van de winter. Het was meteen ook de afsluiter van ‘Vette Dinsdag’ en het startsein van het carnaval in Diest. Na ‘De Zotte Nacht’ staat er op 22 maart de 50ste internationale carnavalstoet op het programma. Die vertrekt om 14.33 uur aan JOC Den Amer. Daarnaast is er ook een carnavalkermis op de Grote Markt. 


FB/DDS



 



Afbeelding
Diestenaar Timmy Simons nieuwe coach OH Leuven 23 jun, 15:41
Foto: Brandweerlieden bestrijden de brand in een schuur met hooiopslag aan de Witteweg in Bekkevoort.
Schuur in lichterlaaie aan Witteweg in Bekkevoort: 50 koeien kunnen ternauwernood ontsnappen 23 jun, 09:48
Afbeelding
Treinverkeer verstoord tussen Diest en Hasselt door technische storing aan seinen 22 jun, 16:18