Tiense suiker zit voortaan in nieuw jasje

Suiker Tienen

De verpakking van de Tiense suiker ziet er voortaan anders uit, het hele gamma wordt in een nieuw kleedje gestoken. De suikerbiet, het kloppend hart van het bedrijf en de producten, staan centraal. Tiense Suiker wil zo de consumenten beter informeren over de lokale oorsprong van suiker. 

Op de nieuwe verpakking wordt de suikerbiet afgebeeld als kloppend hard. “Zonder suikerbieten, geen suiker. Onze bieten zijn dan ook het hart van dit bedrijf. Omdat heel wat consumenten niet stil stonden bij de oorsprong van suiker en deze wordt geoogst uit lokale suikerbieten, wilden we het verhaal naar de consument brengen en dit via de nieuwe verpakking. Zonder suikerbieten is er ook geen suiker”, zegt marketing manager Anna Pietraszek.

“Onze bieten zijn dan ook het hart van dit bedrijf en daarom hebben we gekozen om de suikerbiet af te beelden als kloppend hart. Ook het lokale aspect en de nauwe band met de landbouwers worden extra benadrukt door uitleg op de achterzijde. Daarnaast wilden we de verpakkingen duurzamer maken door onder andere minder inkt te gebruiken. We besloten natuurlijke en zachtere pastelkleuren te gebruiken die de identiteit van onze producten beter weerspiegelen.”

Tekst: Laurien Holsbeeks

suiker
Zo zag het er vroeger uit