Story Fwd en Remy Communication slaan handen in elkaar om bedrijven te helpen met hun impactverhaal 

Story
Story Fwd, een communicatiebureau dat zich focust op impactvolle bedrijven, slaat de handen in elkaar met Remy Communication, een strategisch communicatiebureau uit Leuven. Via een duurzame alliantie, die in de loop van 2024 verder versterkt wordt, zullen ze de maatschappelijke impact van bedrijven op de juiste manier zichtbaarder dan ooit maken. Bedrijven zullen daardoor vanaf nu nog ruimer ondersteund worden door Story Fwd. “Er zijn zoveel ondernemingen en organisaties die impact maken maar er niet of niet goed genoeg over communiceren. Wij gaan ze helpen in woorden én in daden.”

Story Fwd is het geesteskind van ondernemers Dajo Hermans, die eerder ook aan de wieg stond van PR-bureau Bepublic Group, en Frank Missoul. Beiden startten drie jaar geleden Forest Fwd op, het bedrijf dat pionierde met het concept van lokale bedrijfsbossen en -natuur en vandaag al meer dan 100 hectare nieuwe bedrijfsnatuur in ons land creëerde. 

Diverse klanten met wie Forest Fwd heel concrete natuurprojecten opzette, vroegen de ondernemers om ook communicatief mee te denken over hun duurzaam verhaal. Al snel was zo het eerste zaadje geplant voor een duurzaam communicatiebureau, met een eigengereide aanpak, dat in januari 2023 effectief werd opgericht: Story Fwd. Een jaar na haar oprichting breidt het bureau nu fors uit.

“We hebben de voorbije jaren met eigen ogen gezien dat een pak bedrijven oprecht duurzaam en maatschappelijk bezig zijn, maar soms hun verhaal vergeten te vertellen, het niet durven vertellen, of het niet op de juiste manier in de markt zetten. Daar ligt voor al die bedrijven en organisaties nog véél potentieel. Potentieel dat ook maatschappelijk van belang is, want door hun verhaal te vertellen gaan ze anderen duurzaam inspireren. En precies die bedrijven staan we bij”, vertelt Dajo Hermans van Story Fwd.

Sustainable relations

Eerst handelen en vervolgens praten, dat is de basisgedachte van Story Fwd. Want bedrijven mogen niet vergeten de wereld te vertellen waarom ze iets doen, zo luidt het. Story Fwd doet daarom geen klassieke public relations, maar spreekt liever over het 'versterken van de sustainable relations'. 

Vandaag werkt het bedrijf al voor diverse spelers, waaronder Revive, Machiels Building Solutions, Watercircle, Arenberg Auctions, de Houtconfederatie, enz. Maar omdat het bouwen van impactvolle verhalen zoveel méér is dan enkel het zoveelste duurzame bedrijfsverhaal in het nieuws brengen, is het van essentieel belang om deze stories te versterken met een uitgebreide reeks communicatie-expertises. Daarom worden de krachten nu structureel gebundeld met Remy Communication, een strategisch communicatiebureau met roots in Leuven. 

Het voorbije jaar liepen al diverse samenwerkingen tussen beide bedrijven en konden ze ​ volop proefdraaien. De samenwerking wordt nu officieel en nog een stuk intenser. 

Maatschappelijke relevantie boven alles 

“Wij werken al jarenlang voor zowel bedrijven als organisaties zoals Tiense Suiker, Pur Natur en Unizo, Syntra, Jumbo…”, aldus Christophe Wels, co-founder en managing director van Remy Communication. “Onze kracht is dat we voor een complete aanpak gaan, gaande van onder andere branding over digital marketing tot influencer marketing. Met deze alliantie willen we nadrukkelijk de focus leggen op duurzaamheid en maatschappelijke relevantie. Vanaf nu zullen we bedrijven die hun maatschappelijke impact naar buiten willen brengen, ondersteunen onder de vlag van Story Fwd.”

De uitvalsbasis van Story Fwd komt in Leuven te liggen, maar het communicatiebureau werkt uiteraard voor klanten in heel België, en bij uitbreiding in Luxemburg en Nederland. Het team bestaat uit diverse experten, van communicatiestrategen over PR-experten en marketeers tot eventspecialisten. Mathilde Krol is één van de Remy-medewerkers die zich ten volle als Sustainability Communication Lead zal toespitsen op het Story Fwd-verhaal. Het hele team heeft alvast één gemeenschappelijke deler: een hart voor duurzaamheid. De operationele leiding komt in handen van Dajo Hermans en Niels Janssens.