Traditieclub KFC Diest staat nog recht en start volgend jaar in derde provinciale

Door: Stefan Van de Weyer
Diest
Afbeelding
Foto: Stefan Van de Weyer

KFC Diest, stamnummer 41 leeft nog. Ze hebben zich immers ingeschreven voor komend competitiejaar, dan komen ze uit in derde provinciale en gaan ze van start met min negen punten. Op sportief vlak moesten ze een reeks zakken, door de financiële perikelen moesten ze nog een reeks naar beneden en starten ze met aftrek van punten. In plaats van zes stijgers van vierde naar derde provinciale op een totaal van 24 teams is er sprake van vijf stijgers.  

De bondsschulden zijn betaald door de zwart-witten, op sportief vlak lijkt alles in orde.

“Het zal alleszins een nieuwe belevenis worden. Het is natuurlijk een bittere pil om te slikken: starten in derde provinciale en dit met aftrek van negen punten. Begin er maar aan. Het belangrijkste voor ons was echter de redding van ons stamnummer 41. Al de rest is op dat vlak eigenlijk bijkomstig”, reageerde Diests bestuurslid Johan Elmhaned. Op maandag 5 mei staat hun openingszitting gepland aan het Hof van Beroep in Brussel. Ze tekenden bezwaar aan tegen de beslissing over het faillissement van de club die op de Leuvense ondernemingsrechtbank viel medio januari laatstleden. Er wordt verwacht dat hun dossier enkele maanden in beslag zal nemen aan het Hof van Beroep in Brussel.

Foto: Het provinciedomein Halve Maan in Diest.
Provinciedomeinen Halve Maan en Kessel-Lo sluiten vroeger door aangekondigd noodweer 19 jun, 14:43
Foto:  De negende editie van het populaire fietsevenement wordt dit jaar geannuleerd vanwege de voorspelde hitte.
Megakids afgelast door voorspelde hitte: 1.600 leerlingen blijven thuis 19 jun, 13:23
Afbeelding
Kunnen straks inwoners van Scherpenheuvel-Zichem goedkoper zwemmen in Aarschot? 18 jun, 12:56