Drie deelnemers zijn in de prijzen gevallen tijdens een afvalactie in Diest. Marina, Oryna en Florian werden beloond omdat ze hun afval correct in een vuilnisbak deponeerden. De actie werd ondersteund met opvallend aangeklede vuilnisbakken, voorzien van een QR-code.
Marina ontvangt een waardebon van 50 euro voor Wim’s Clubs nadat ze tijdens een wandeling de hondenpoepzakjes van haar hond Rikske correct in een vuilnisbak weggooide. Ook Oryna en Florian bewezen dat hun afval niet op de grond belandde en behoren tot de winnaars van de actie.
Voor de campagne gaven de leerlingen van Poppub Diest de vuilnisbakken aan de Antwerpsestraat en het Weerstandsplein een opvallende make-over. Via een QR-code maakten voorbijgangers kans om hun afval tien keer terug te winnen. Alle winnaars zijn intussen op de hoogte gebracht. De stad bekijkt de mogelijkheid om de actie in het najaar te herhalen om inwoners ook dan opnieuw aan te moedigen de stad proper te houden.

Foto: Stad Diest

Foto: Stad Diest