De stad Aarschot heeft een nieuwe dading afgesloten met de trage wegenactivist, Marc Van Damme. Binnen vijf jaar moeten alle erin vermelde trage wegen volledig in orde zijn.
De stad Aarschot heeft een nieuwe dadingovereenkomst aangegaan met de trage wegenactivist Marc Van Damme. Bij de evaluatie van de behandelde trage wegen die de stad Aarschot volgens de ingestelde procedure en uitspraak in het voordeel van Van Damme bleken voor de man nog enkele wegen niet in orde. Voor 111 paden bleek dat wel in orde, een 28-tal andere konden nog niet de goedkeuring krijgen. Daarbij gaat het vaak over de wijziging van de ligging van het pad of zelfs de breedte die enkele centimeters te kort zou zijn.
Schepen Bert Van der Auwera tilt dan ook niet zo zwaar aan deze nieuwe opdracht. “We krijgen hierin vijf jaar de tijd om deze rechtzettingen of verfijningen uit te werken. Ik vermoed dat we dit zelfs op drie jaar kunnen realiseren”, zegt de schepen. “Maar met al de energie, geld en moeite die we al in deze paden hebben gestopt hebben we toch maar mooi de mensen een zeer uitgebreid aanbod aan wandelplekken bezorgd en dat was in volle coronatijd een positief punt in een moeilijke tijd.”
De dading werd daags na de gemeenteraadszitting, waarin dit punt besproken werd, al ondertekend door beide partijen. De klok tikt dus nu vijf jaar lang af en die zal goed gevolgd worden door Van Damme.