Aarschotse BuildUp is KMO van het Jaar en dingt mee naar nationale titel

BuildUp groeide als start-up van beSteel – marktleider in staalframebouw in de Benelux – uit tot een uit de kluiten gewassen kmo. “Met 35 eigen medewerkers en een pool aan freelancers zorgen ze voor een omwenteling in de bouwsector”, luidt het bij UNIZO.
BuildUp zorgt voor een isolerende bouwschil of klimaatjas dat het bedrijf rondom huizen aanbrengt om zo te helpen bij de energetische renovatie die 43 miljoen woningen moeten ondergaan om het continent tegen 2050 klimaatneutraal te maken.
"Het bedrijf voert zijn activiteiten zo goed als uitsluitend uit in een eigen productiehal, wat zorgt voor een efficiënter, sneller en meer duurzaam bouwproces."
Met de jaarlijkse erkenning wil UNIZO gedreven ondernemers en straf ondernemerschap in de kijker zetten en belonen. “Een professionele expertenjury beoordeelde de kandidaten op diverse domeinen van het ondernemerschap, zoals financieel beleid, marketing & communicatie, innovatie, (ambitie voor) internationaal ondernemen, personeelsbeleid, energie & milieu én ondernemingszin. Met de verkiezing erkennen we niet alleen het ondernemerschap van de winnaars, maar benadrukken we in het algemeen ook het belang van kleine en middelgrote ondernemingen voor onze Belgische economie. Ze zijn flexibel, innovatief en cruciaal voor onze welvaart. Dat verdient erkenning, besluit algemeen directeur bij UNIZO Vlaams-Brabant en Brussel, Elke Tielemans.
BuildUp, neemt nu deel aan de race naar de nationale titel. De jury maakt hun beslissing bekend op het UNIZO Topseminar op 29 november in Oostende.