Stefaan uit Oud-Heverlee werd slachtoffer van failliet laadpalenbedrijf Powerdale: "Gedupeerden moeten zich verenigen"

20 februari 2024 | 08u09 | Gepost door annpeeters
Illustratiebeeld.
Wie een laadpaal heeft van het merk Powerdale ondervindt problemen sinds het faillissement van het bedrijf.

Vorig jaar ging laadpalenbedrijf Powerdale failliet. Hun installatie werkt met de app Nexxtmove en het is die app die het nu laat afweten. Het beheersplatform van de app werd na het faillissement van Powerdale overgenomen door het Luxemburgs bedrijf Diego. Daar krijgen gedupeerden geen gehoor en gedupeerden zijn er, want duizenden gebruikers met een Powerdale-laadpaal ondervinden problemen, zo ook Stefaan B. uit Oud-Heverlee.

"Sommigen kunnen niet meer laden sinds de overdracht van het beheersplatform naar Diego. Laden doet het bij mij nog wel, maar er is geen enkele rapportering meer mogelijk met de app, dus ik ken het verbruik niet meer. Soms start het laden niet, dan moet ik ontkoppelen en terug koppelen en dan lukt het wel. Het meest vervelende is dat ik niet meer kan laden aan een laadvermogen van 7.4 kw, enkel nog aan 2.7 kw. Alle gedupeerden zouden zich moeten verzamelen en een klacht tegen Diego, de nieuwe eigenaar, moeten indienen", zegt Stefaan B.

In ons land zouden 50.000 laadpalen van Powerdale staan. Als gebruikers geen overeenkomst kunnen vinden met Diego, kunnen ze niet anders dan een nieuwe laadpaal plaatsen.

Lees meer over