Plaatsen nieuwe voetgangersbrug zorgt voor spectaculaire beelden, twee weekends hinder voor treinverkeer

Diest
NMBS
NMBS

In Diest wordt dit weekend een nieuwe passerelle of voetgangersbrug over de treinsporen geschoven aan het station.

De vernieuwingswerken aan de perrons in Diest gingen in oktober 2023 van start. Sindsdien werden zowel de helft van perron één als van perron twee en drie met bijna een halve meter verhoogd. Perron één werd ook verlengd, in de richting van de autoparking.

Eerder kwamen er ook al vier betonnen zuilen naast de perrons waarop nu de passerelle wordt geplaatst. De nieuwe voetgangersbrug bestaat dus uit drie delen en weegt in totaal 150 ton. Ook de trappen, die de passerelle met de perrons zullen verbinden, worden dit weekend op de juiste plaats gehesen.

Lees verder onder de foto.

Afbeelding
Scherpenheuvel-Zichem viert 100 jaar verzetsheld Gilbert Vanhoolandt 21 jun, 09:18
Foto: De Sint-Sulpitiuskerk en het Museum voor Religieuze Kunst sluiten voor de laatste fase van de restauratiewerken.
Sint-Sulpitiuskerk in Diest week lang gesloten voor laatste restauratiewerken 19 jun, 14:53
Foto: Het provinciedomein Halve Maan in Diest.
Provinciedomeinen Halve Maan en Kessel-Lo sluiten vroeger door aangekondigd noodweer 19 jun, 14:43