Hevige brand vernielt inhoud garage

brand garagebox
Brand heeft deze morgen de hele inhoud van een garage aan de Tricotstraat in Tienen vernield. De brandweer was snel ter plaatse en kon beletten dat het vuur oversloeg.

De brand ontstond in de garage van de familie Decock aan de Sint-Truidensesteenweg. Hun garage ligt achteraan in de tuin en heeft een uitgang langs de Tricotstraat. Vermoedelijk is de brand ontstaan door kortsluiting in een koelkast. Om 9.58 werd de brandweer verwittigd voor een brand in een garage na een ontploffing.

Ter plaatse aangekomen stelden de brandweermannen  vast dat de volledige inhoud van de garage in brand stond. Initiële blussing werd gestart met een hogedruk, gevolgd door een aanval met lage druk. De inhoud werd afgeblust waarna de garage geventileerd werd door middel van een ventilator. Nadien werden de nog aanwezige hotspots verder afgeblust. Het overstekend dak aan de achterkant van de garage; opgebouwd uit hout, bleef een probleem vormen. Dit werd verwijderd en verder afgeblust.

Er stond redelijk wat materiaal opgeslagen in de garage en dat is allemaal in de vlammen opgegaan. Nog niet zo lang geleden was er een nieuwe poort geïnstalleerd. Al bij al voor de familie is het nog een geluk dat hun wagen op het ogenblik van het incident buiten geparkeerd stond. Dankzij een snelle interventie van de brandweer kon het vuur beperkt worden, maar de schade is toch aanzienlijk.

brand in Tienen
De brand ging gepaard met hevige rookontwikkeling die van op grote afstand kon gezien worden.

Lees meer over