UNIZO maakt KMO van het jaar bekend

Winnaar Sylvester in beeld Foto Fotoatelier Van Den Bosch
Na een uitgebreide jurering maakte UNIZO Vlaams-Brabant & Brussel gisterenavond de winnaars van de titels KMO van het jaar 2022 en Beloftevolle KMO van het Jaar 2022 bekend. Sylvester uit Haacht mag zich een jaar lang provinciaal KMO van het Jaar noemen. Brauzz. uit Londerzeel gaat naar huis met de titel beloftevolle KMO van het Jaar. Sylvester stoot zo door naar de nationale verkiezing waar het meedingt naar de nationale titel KMO van het Jaar. Die wordt op 6 december bekendgemaakt tijdens het UNIZO Topseminar. De ondernemers ontvingen hun award op 18 november, tijdens het UNIZO-netwerkevent in het Seat contact center te Erps-Kwerps. 

UNIZO organiseert jaarlijks de wedstrijd ‘KMO van het Jaar’ om ondernemers en ondernemerschap in de kijker te zetten en te belonen.  Een expertenjury beoordeelde alle kandidaten op belangrijke ondernemersthema’s zoals financieel beleid, marketing & communicatie, innovatie, (ambitie voor) internationaal ondernemen, personeelsbeleid, energie & milieu én ondernemingszin. 

“Met deze verkiezing van de KMO van het Jaar willen we zelfstandig ondernemen in de kijker zetten en de essentiële rol van kmo’s in ons land benadrukken. Ze zijn de draaischijf van onze economie en ze verdienen dan ook de nodige erkenning. Daarom reikten we de awards uit op onze “Dag van de Ondernemer’ op 18 november. Die dag zetten we vanuit UNIZO in gans Vlaanderen & Brussel ondernemers centraal", wist directeur UNIZO Vlaams-Brabant & Brussel, Elke Tielemans.

Sylvester is KMO van het Jaar 

Sylvester is het langst bestaande productiehuis uit ons land. Geert Vanoverschelde (huidig CEO) richtte het bedrijf in 1993 op samen met Erik Hendriks, die ondertussen van zijn pensioen geniet. Naast de productie van fictieseries, documentaires en films organiseert Sylvester ook vernieuwende, creatieve video’s en beklijvende events. 

Tijdens de coronacrisis in 2020 zette Sylvester de actie #mercivanuitmijnkot op poten en ontwikkelde het de virtuele evenementenlocatie MEEPLE, dat de beleving van gewone webinars en videoconferenties ver overstijgt. Het droeg ertoe bij dat het bedrijf standhield in de media- en eventsector die gitzwarte tijden kende. In tegenstelling tot vele sectorgenoten groeide de kmo van 15 medewerkers précorona tot 33 medewerkers vandaag, aangevuld met freelancers. 

Sylvester is actief in een sector die snel en steeds in verandering is. Dit houdt het team ad rem. Trends en technologische innovaties worden nauw opgevolgd en zaken worden continue in vraag gesteld met het oog op permanente verbetering.  Een raamovereenkomst met de Vlaamse Overheid en wederkerende klanten zorgen voor financiële stabiliteit.  Ook op vlak van duurzaamheid worden zowel intern (gebouw, wagenpark, …) bewuste investeringen gedaan, alsook in de samenwerking met klanten. 

“Geert en zijn team combineren in zeer volatiele tijden hun expertise als langst bestaande productiehuis van ons land met nieuwe technologieën en innovatie. Hiermee zetten ze zichzelf, de sector en onze regio nationaal en internationaal op de kaart. Sylvester is een verdiende winnaar, ambassadeur en inspiratiebron voor andere ondernemers", besloot Elke Tielemans.

“Mensen verbinden is onze drive, met onze events en video, maar ook binnen ons eigen team van Sylvesterianen. Kwaliteit breng je in wàt je doet, maar ook in hoe je het doet. We proberen altijd de verwachtingen van onze klanten te overtreffen.  Net dat ietsje meer. Innovatie gecombineerd met een sterke positieve bedrijfscultuur is een toprecept voor succes. Deze titel is een prachtige erkenning voor de tomeloze inzet en energie van het ganse Sylvester-team”, reageert CEO Geert Vanoverschelde.

Lees meer over