Winnaars Maand van de Markt kregen in Scherpenheuvel-Zichem hun prijs

4 winnaars sleepten een hoofdprijs in de wacht: een winkeltrolley met cadeaubonnen

De deelnemers aan de interprovinciale campagne Maand van de Markt in Scherpenheuvel-Zichem, die bij de winnaars waren, mochten zaterdag hun prijs in ontvangst nemen. De campagne wilde de aandacht trekken naar de ambulante handel en de aantrekkingskracht en de belevingswaarde op de markt verhogen.

De actie van de provincie ging door in Aarschot, Asse, Beersel, Begijnendijk, Diest, Dilbeek, Geetbets, Gooik, Haacht, Halle, Herne, Kampenhout, Keerbergen, Kortenberg, Landen, Lennik, Leuven, Liedekerke, Meise, Merchtem, Opwijk, Oud-Heverlee, Pepingen, Rotselaar, Scherpenheuvel-Zichem, Sint-Pieters-Leeuw, Tienen en Tremelo..

“In Scherpenheuvel is er nog een grote markt met een ruim aanbod aan groenten, fruit, vlees en vis maar ook juwelen, kledij, keukengerief, bloemen, planten en zoveel meer is er te vinden. We staan erop dat marktkramers met kwaliteitsvolle producten op onze markt staan. Een campagne om hen te ondersteunen vinden we dan ook heel belangrijk. In Averbode is er een kleinere markt, die weliswaar goed wordt bezocht, maar ook elke extra steun kan gebruiken”, zegt burgemeester Manu Claes (cd&v) die ook bevoegd is voor markten en kermissen.

Tijdens de maand april kregen bezoekers van de markt bij elke aankoop een deelnameformulier. Uit alle deelnemers werden intussen 25 winnaars geloot. Die gingen naar huis met winkeltrolleys, cadeaubonnen en producten van marktkramers, net als met stadsbonnen ter waarde van 50 en 20 euro. 

De prijzen werden ter beschikking gesteld door de marktkramers, de stad en de provincie Vlaams-Brabant. 

“Onze stad kon slechts twee weken deelnemen aan deze campagne omdat er een kermis op de markt van Averbode plaatsvond tijdens de derde week. Om elke inwoner evenveel kansen te geven, verdeelden we de campagne over onze twee markten: twee weken in Averbode en twee in Scherpenheuvel. Zo’n 2750 bezoekers namen deel, 250 in Averbode, zo’n 2000 in Scherpenheuvel en een 550-tal namen digitaal deel. Dat is, wat ons betreft, een geslaagde campagne”, besluit Claes.