N-VA niet te spreken over 45.000 euro voor nieuw stadslogo en huisstijl

Stadhuis van Diest blijft toegankelijk

N-VA Diest noemt de 45.000 euro die het stadsbestuur ter beschikking stelt voor het vernieuwen van het stadslogo en de huisstijl zotte kosten. “Het vorige logo dateert slechts van de vorige bestuursperiode. Gaat men bij elke nieuwe legislatuur belastinggeld stoppen in een nieuw logo? En die 45.000 euro zal de volledige kost niet dekken, want alle bestikkering, vlaggen, briefpapier, … gaat allemaal vernieuwd worden”, zegt N-VA-fractievoorzitter Frederik Boone.

Volgens de oppositiepartij is een nieuw logo overbodig. In tijden van budgettaire krapte zijn dit soort van maatregelen eigenlijk compleet overbodig “Het logo oogt nog steeds fris, met de opvallende oranje kleur die past bij onze Oranjestad”, zegt Boone. “Gaan we bij elk nieuw stadsbestuur telkens het logo veranderen? Er zijn wel zinnigere zaken te doen met 45.000 euro belastinggeld. Mogen we er het stadsbestuur op wijzen dat de hacking van vorig jaar de stadskas al ruim 700.000 euro heeft gekost?”

Frederik Boone geeft nog een reden aan waarom de huisstijlvernieuwing geen goed idee is: “We zitten volop in een denkoefening rond een mogelijke fusie. Zo’n fusie, mocht die er komen, gaat altijd gepaard met een nieuwe huisstijl. Waarom dan nu geld steken in een vernieuwing? “

De N-VA roept het stadsbestuur dan ook op om de plannen voor een nieuw stadslogo opnieuw in de schuif te steken: “Budgettair onverantwoord en compleet overbodig.”

Lees meer over